مدتی پیش بود که کمپانی Sega Summy Holdings اعلام کرد بخشهای Sega اینتراکتیو و Sega گیمز در آپریل ۲۰۲۰ و با شروع سال مالی جدید در ژاپن با هم تلفیق شده و تحت نام “Sega” به کار خود ادامه خواهند داد.
باتوجه به اینکه نامگذاری بخشهای مختلف این کمپانی ژاپنی برای بسیاری از بازیبازان ناآشنا و حتی سردرگم کننده است، آقای Toshihiro Nagoshi، مدیر ارشد خلاق Sega، در استریمی که توسط کانال SegaNama اجرا شده بود مقابل دوربین رفت و به شفافسازی در رابطه با این موضوع پرداخت.
ایشان اول از همه توضیح دادند که هیچ کمپانی تحت نام “Sega” وجود نداشته و تمام بخشهای کمپانی که ما آن را به این نام میشناسیم زیرمجموعهی کمپانیِ مادر Sega Summy Holdings قرار دارند. بعد از Sega Summy Holdings به کمپانی “Sega Holdings” میرسیم که خود از دو زیرمجموعهی بزرگ بهنامهای Sega اینتراکتیو و Sega گیمز تشکیل شده است.
وظیفهی Sega اینتراکتیو در واقع ساخت بازیهای کوچک و سرگرم کنندهی دستگاههای آرکید و همچنین دستگاههایی مانند UFO Catcher (وسایلی موجود در مراکز تفریحی که افراد با پرداختن مبلغی میتوانند شانس خود را برای بیرون کشیدن جوایز درون این دستگاه به وسیلهی یک چنگک مکانیکی بیازمایند) است
اما بخش Sega گیمز برروی ساخت بازیهای ویدئویی بزرگتر و جدیتر برای کنسولهای خانگی و تلفنهای هوشمند تمرکز دارد.
لازم بهذکر است این بخشها در گذشته به صورت یک کمپانی واحد فعالیت میکردند اما آقای ناگوشی در ادامه توضیح دادند که Sega با شکستن آن به دو بخش مجزا شرایطی فراهم آورد تا هر کدام از بخشها قوانین و اهداف مخصوص به خود را داشته باشند.
اما امروزه با تغییر شرایط بازار در ژاپن و سایر نقاط دنیا، بار دیگر تصمیم بر آن شد تا Sega گیمز و Sega اینتراکتیو باهم ادغام شده و به اهداف مشترک بزرگتری بیاندیشند.
ایشان همچنین به این نکته اشاره کردند که چطور بازیهایی همچون مجموعهی Persona به Sega نشان دادند در دنیایی که استودیوهای غیرژاپنی با بودجههای هنگفت عناوینی شگفتانگیز تولید میکنند، این کمپانی میتواند راه خود را در میان آنها باز کرده و در چنین بازاری به رقابت بپردازد.
بههر صورت امید میرود تغییرات صورت گرفته در این کمپانیِ قدیمی و نامآشنا دستمایه و زمینهساز پیشرفتهای بزرگتر برای تمامی صنعت بازیهای ویدئویی باشد.
ارسال دیدگاه